Kamica pęcherza moczowego - Leczenie

Strona główna / leczenie / Kamica pęcherza moczowego Leczenie

Kamica pęcherza moczowego - Leczenie

Choroba objawia się bolesnym częstomoczem o krwistym zabarwieniu. W naszej poradni urologicznej w Poznaniu w celu rozpoznania kamicy pęcherza moczowego wykonujemy profesjonalne badania USG układu moczowego. W walce z chorobą wskazane jest endoskopowe leczenie w znieczuleniu ogólnym lub przewodowym, dzięki któremu możliwe jest rozdrobnienie kamienia oraz odpłukanie jego niewielkich fragmentów na zewnątrz.

Leczenie kamicy pęcherza moczowego

Kamicą moczową nazywamy obecność złogów w drogach odpowiedzialnych za odprowadzanie moczu bądź w samych nerkach. Kamienie nie ulegają rozpuszczeniu i często usuwa się je z organizmu w trakcie oddawania moczu. Za ich wytworzenie opowiada stężenie niektórych substancji chemicznych, które uniemożliwia ich rozpuszczenie, a tym samym powoduje wytrącenie. Złogi mogą występować w kilku lokalizacjach, między innymi w pęcherzu moczowym. Leczenie kamicy pozwala pozbyć się dolegliwości bólowych i przy tym znacznie poprawić samopoczucie Pacjenta.

Przyczyny powstawania kamicy pęcherza moczowego oraz konieczność leczenia

U Pacjentów choroba przebiega w różny sposób - niektórzy skarżą się na silne dolegliwości bólowe, inni odczuwają jedynie niewielki dyskomfort. Nie należy jednak bagatelizować objawów, wizyta w poradni urologicznej pozwoli ustalić skalę problemu oraz zaplanować efektywne leczenie. Wśród potencjalnych przyczyn występowania kamicy pęcherza moczowego jest między innymi dieta przesadnie bogata w wapń, picie twardej wody, zaburzenia czynności nerek, nadmiar witaminy D3, niedobór witaminy A lub nieleczone zakażenie dróg moczowych. Pacjentów z Poznania oraz okolic zapraszam do mojego gabinetu, gdzie przeprowadzam dokładną diagnostykę, a następnie wdrażam leczenie.

Konsultacjaurologiem w sprawie leczenia kamicy pęcherza moczowego

W zależności od wielkości oraz lokalizacji złogów, specjalista urolog indywidualnie dobiera metodę leczenia kamicy pęcherza moczowego. Usuwanie kamieni może odbywać się podczas zabiegu cystolitotomii, drogą endoskopową lub poprzez rozkruszenie kamieni (litotrypsję) połączone z naturalnym ich wydaleniem przez Pacjenta. Po przeprowadzeniu zabiegu jako doświadczony lekarz urolog udzielam wskazówek dotyczących profilaktyki w celu uniknięcia nawrotu kamicy pęcherza moczowego. Zapraszam do gabinetu urologicznegoPoznaniu, gdzie przeprowadzam dokładne badania, a następnie zalecam najlepszą metodę leczenia.