Przerost stercza - Leczenie

Strona główna / leczenie / Przerost stercza Leczenie

Leczenie przerostu stercza

Przerost stercza ‐ leczenie

Przerost stercza, inaczej rozrost gruczołu krokowego (prostaty) dotyczy najczęściej mężczyzn po 60 roku życia, ale nie każdy przypadek wymaga leczenia. Jakkolwiek przyczyny tej choroby nie są do końca znane, uważa się, że testosteron odgrywa ważną rolę w stopniowym powiększaniu się prostaty. Do najważniejszych objawów rozrostu stercza zalicza się słaby strumień moczu, poczucie niecałkowitego opróżnienia pęcherza oraz częste oddawanie moczu, niezależnie od pory dnia i nocy. W przypadku zaobserwowania objawów przerostu stercza należy jak najszybciej udać się do urologa, aby podjąć właściwe leczenie. Zapraszam do mojego gabinetu urologicznego w Poznaniu!

Czym jest i jak objawia się przerost stercza?

Stercz, zwany inaczej prostatą lub gruczołem krokowym to narząd będący częścią męskiego układu płciowego. Wydzielina stercza odpowiada za charakterystyczny zapach spermy i stanowi nośnik dla komórek nasienia – plemników. Swoim kształtem narząd ten przypomina kasztan jadalny. Za wyrzut płynu podczas ejakulacji odpowiadają otaczające prostatę mięśnie gładkie. Ze względu na swoje umiejscowienie – poniżej pęcherza moczowego problemy z przerostem prostaty wpływają w znaczącym stopniu na pogorszenie sprawności seksualnej oraz wydalania moczu. Leczenie tej dolegliwości przeprowadza urolog.

Jak diagnozowany jest przerost stercza?

Diagnostyka przerostu gruczołu krokowego obejmuje w pierwszej kolejności dokładny wywiad lekarski, w którym powinny zostać poruszone wszystkie okoliczności mogące wpływać na powiększenie stercza. Następnie lekarz przechodzi do badania fizykalnego, a w razie konieczności kieruje Pacjenta do dalszego postępowania takiego jak badanie ogólne moczu, pomiar PSA lub USG. Leczenie odbywa się zazwyczaj drogą farmakologiczną, jednak w cięższych przypadkach może wymagać interwencji chirurgicznej.

Leczenie przerostu stercza w gabinecie w Poznaniu

Dolegliwości spowodowane przerostem stercza prowadzące m.in. do nietrzymania moczu mogą wywoływać w mężczyznach poczucie wstydu, a co za tym idzie – sprawiać, że odkładają oni wizytę w gabinecie urologicznym. Tymczasem odpowiednio wczesne rozpoznanie problemu pozwala na rozpoczęcie właściwego leczenia prowadzącego do poprawy komfortu życia. Jeśli podejrzewasz, że przerost prostaty jest także Twoim problemem – powinieneś niezwłocznie udać się do specjalisty urologa. W gabinecie urologicznymPoznaniu oferuję moim Pacjentom kompleksową pomoc w zakresie rozpoznania oraz leczenia powiększenia gruczołu krokowego.

Gabinet urologiczny lek. med. Łukasza Wojnara w Poznaniu – pomoc w leczeniu stercza

Jeśli mieszkasz w Poznaniu i szukasz polecanego urologa, który zajmuje się diagnostyką przerostu prostaty oraz jego leczeniem – zgłoś się do mojego gabinetu. Moim Pacjentom oferuję kompleksową opiekę medyczną, obejmującą prywatne konsultacje lub wizyty domowe objęte przystępnym cennikiem. Gwarantuję dyskretną, przyjazną dla Pacjenta atmosferę. Serdecznie zapraszam także do skorzystania z innych usług medycznych, które proponuję.

Przed wizyta proszę o wypełnienie formularza IPPS oraz wykonanie badania PSA