Biopsja stercza Poznań

Strona główna / leczenie / Biopsja stercza: Badanie i operacje prostaty Poznań

Przerost stercza

Rak prostaty - leczenie

Rak stercza ‐ zwany również rakiem prostaty czy gruczołu krokowego ‐ jest jednym z najczęściej występujących u mężczyzn nowotworów. W celu jego wykrycia wykonuje się analizę stężenia PSA w surowicy, a w przypadku jego wysokiego poziomu zleca się biopsję stercza. Jako doświadczony urolog z Poznania specjalizuję się w diagnozowaniu takich schorzeń jak rak stercza. Istnieje kilka możliwości jego leczenia ‐ m.in. poprzez radioterapię, zabieg chirurgiczny czy obserwację i stałe kontrole. Dobór odpowiedniej formy leczenia uzależniony jest od stopnia zaawansowania choroby. Jeśli zauważyłeś niepokojące Cię objawy, skonsultuj się ze specjalistą!

Rak stercza leczenie w Poznaniu

Szacuje się, że rak stercza jest drugim najczęściej wykrywanym nowotworem wśród mężczyzn w Polsce, zaraz po raku płuc. Liczba Pacjentów, u których rocznie diagnozuje się tę chorobę, wzrasta, głównie ze względu na większą świadomość społeczną i coraz powszechniejsze badania. Przyczyny występowania raka stercza nie są znane, ale przy odpowiednio wczesnym jego wykryciu możliwe jest wdrożenie odpowiedniego leczenia, którego skuteczność zależy w dużej mierze od stanu i wieku Pacjenta. W tym kontekście kluczowe jest obserwowanie niepokojących objawów, a w razie ich wystąpienia, niezwłoczna wizyta u urologa.

Objawy raka prostaty

Nowotwór prostaty początkowo daje stosunkowo specyficzne objawy, które jednak mogą być lekceważone przez Pacjentów. Do pierwszych symptomów skłaniających do wizyty w gabinecie urologicznym należą problemy z oddawaniem moczu, a także częstomocz. W zaawansowanych przypadkach do objawów raka prostaty można zaliczyć na przykład obecność krwi w moczu oraz bóle podbrzusza. Jeśli dostrzegasz u siebie którekolwiek z tych objawów, nie zwlekaj – szybkie rozpoznanie i rozpoczęcie leczenia daje bowiem szansę na przezwyciężenie choroby. Skontaktuj się z urologiemPoznaniu!

Diagnostyka raka stercza pierwszym krokiem do skutecznego leczenia

Wstępnym badaniem diagnostycznym wykonywanym w naszym gabinecie urologicznymPoznaniu jest ocena stanu prostaty metodą per rectum, ale do podstawowej diagnostyki w kierunku wykrycia raka stercza, a następnie rozpoczęcia leczenia, należy przede wszystkim oznaczenie stężenia PSA we krwi. Jest to antygen, którego podwyższony poziom może wskazywać na nowotwór, ale też łagodny przerost prostaty. Jeśli występuje podejrzenie raka, urolog może również zlecić badanie USG lub biopsję stercza, dzięki której specjalista jest w stanie postawić odpowiednią diagnozę.

Metody leczenia raka prostaty

W gabinecie urologicznymPoznaniu przeprowadzamy kompleksową diagnostykę raka stercza. Prawidłowe zdiagnozowanie choroby to bowiem pierwszy krok ku wdrożeniu odpowiedniego leczenia, które może pozwolić na jej wyleczenie. Rodzaj terapii zależy jednak od stanu Pacjenta, ryzyka i zaawansowania nowotworu. We wczesnym stadium choroby urolog może monitorować prostatę lub zlecić jej całkowite wycięcie. W przypadku bardziej rozwiniętych postaci raka stercza leczenie polega zwykle na radioterapii albo terapii hormonalnej. Właściwa metoda zalecona przez specjalistę może zwiększyć szanse na wyleczenie, dlatego w naszej poradni w Poznaniu bierzemy pod uwagę różne rodzaje leczenia, aby skutecznie pomóc Pacjentom w walce z rakiem stercza.

Leczenie raka prostaty w Poznaniu

Onkologia urologiczna to jedna ze specjalności naszej poradniPoznaniu. Przeprowadzamy kompleksową diagnostykę w kierunku raka prostaty, wykonujemy niezbędne badania, a następnie wdrażamy leczenie indywidualnie dostosowane do każdego Pacjenta. W większości przypadków rokowania przy nowotworze stercza są dobre, ale do tego niezbędne jest jego wczesne wykrycie i odpowiednia terapia. Do wizyty u urologa powinny skłonić nie tylko niepokojące objawy, lecz także wiek powyżej 45 lat lub przypadki raka prostaty w rodzinie. Zapraszamy do kontaktu!