Strona główna / leczenie / Pęcherz nadreaktywny

Pęcherz nadreaktywny

Pęcherz nadreaktywny ‐ objawy i leczenie

Pęcherz nadreaktywny jest schorzeniem, które charakteryzują objawy, takie jak częste oddawanie moczu, poczucie parcia na pęcherz, niezależnie od jego wypełnienia, czy niekontrolowane popuszczanie moczu. Ważne jest wstępne rozpoznanie pojawiających się objawów podczas konsultacji u urologa, dzięki czemu można wykluczyć inne choroby układu moczowego ‐ zapalenie pęcherza lub przerost gruczołu krokowego. W leczeniu pęcherza nadreaktywnego niezwykle ważne jest unikanie moczopędnych produktów (kawa, alkohol, napoje gazowane, itd.), utrzymywanie prawidłowej wagi, a także ćwiczenia fizjoteraputyczne, mające na celu wzmocnienie mięśni dna miednicy.

Pęcherz nadreaktywny

Nie da się ukryć, że pęcherz nadreaktywny to  uciążliwe schorzenie, stąd tak ważna jest szybka diagnoza oraz podjście właściwego leczenia. Możę ono wystęować zarówno u kobiet, jak i u mężczyzn, błędnie interpretujących problemy z nietrzymaniem moczu jako element procesu starzenia. W przypadku przewlekle utrzymujących się objawów warto skonsultować się z lekarzem urologiem, który będzie w stanie postawić diagnozę, a także zaproponować dopasowane do indywidualnych potrzeb każdego Pacjenta leczenie. Wśród przyczyn zespołu pęcherza nadreaktywnego wymienia się zazwyczaj zaburzenia funkcjonowania nerwów odpowiadających za działanie układu moczowego, które mog ą wynikać z różnych uszkodzeń ukłdu nerwowego. Ponadto nietrzymanie moczu może pojawć się również w trakcie przebiegu innych chorób np. cukrzycy czy stwardnienia rozsianego.

Łukasz Wojnar – Twój lekarz urologPoznania

Na konsultację ze sprawdzonym specjalistą warto wybrać się przede wszystkim, kiedy nasilą się takie objawy jak naglące parcie, częste oddawanie niewielkich ilości moczu oraz mimowolne, niedające się powstrzymać wyciekanie moczu. Dobrze jest pamiętać o tym, że mogą one występować łącznie lub osobno, a także być bezpośrednio związane z innymi schorzeniami (zakażeniem układu moczowego i płciowego, chorobami nerek czy zespołem jelita nadwrażliwego). Z tego powodu tak ważne jest, by w przypadku podejrzenia pęcherza nadreaktywnego niezwłocznie udać się do kliniki urologii celem otrzymania kompleksowej diagnozy oraz leczenia. Wszyscy Pacjenci z Poznania mogą skorzystać z usług lekarza Łukasza Wojnara, który przeprowadzi niezbędne badania (np. urodynamiczne) i testy, pozwalające na dokładne rozpoznanie schorzenia.

Wylecz nietrzymanie moczugabinecie urologicznymPoznaniu

Jedną z metod leczenia pęcherza nadreaktywnego jest farmakoterapia, w której podaje się preparaty ograniczające nadmierne skurcze pęcherza. Wiele z nich niesie jednak za sobą różne działania niepożądane, stąd też nie jest to forma leczenia odpowiednia dla każdego. Innym ze sposobów walki z nietrzymaniem moczu jest neuromodulacja, polegająca na stymulacji nerwów za pomocą elektrod, które pobudzają włókna nerwowe odpowiedzialne za funkcjonowanie pęcherza czy mięśni miednicy. Warto pamiętać o tym, że to lekarz urolog decyduje o wyborze konkretnej terapii, bazując nie tylko na wynikach badań, ale też stanie zdrowia Pacjenta. Chciałbyś podjąć leczenie pęcherza nadreaktywnego w sprawdzonej klinice urologiiPoznaniu? Postaw na gabinet lekarza urologa Łukasza Wojnara!