Rak jądra - Leczenie Poznań

Strona główna / leczenie / Rak jądra leczenie Poznań

Leczenie raku jądra

Rak jądra ‐ rozpoznaj objawy i natychmiast podejmij leczenie!

Rak jądra to jeden z najczęściej występujących nowotworów u mężczyzn, zwłaszcza między 20 a 34 roku życia. Do alarmujących objawów zaliczyć można niebolesną opuchliznę, bóle w okolicy podbrzusza oraz pachwin, a także zgrubienie w jednym z jąder. Dobrą wiadomością jest fakt, że odpowiednio wczesne podjęcie leczenie raka jądra gwarantuje szybki powrót do zdrowia! Dlatego warto przynajmniej raz w miesiącu samemu wykonywać badanie jąder, najlepiej po ciepłej kąpieli lub prysznicu, a raz w roku USG jąder a  z każdym niepokojącym objawem natychmiast zgłosić się na konsultację do urologa!

Rak jądra leczenie

Rak jądra to jeden z najczęstszych nowotworów złośliwych, który atakuje chłopców oraz młodych mężczyzn - większość przypadków występowania raka jąder notuje si ę w mężczyzn między 20 a 49 rokiem życia. W ostatnich latach zaobserwowano nawet wzrost zachorowań na tę chorobę. Na szczęście odpowiednio wcześnie wykryta choroba może być skutecznie leczona.

Podejmij leczenie raka jądra

Jądra to część męskiego układu rozrodczego, gruczoł produkujący testosteron oraz nasienie. W komórkach produkujących plemniki mogą pojawić się guzy zarodkowe - nowotwory. Przyczyna ich powstawania nie jest do końca znana, jednak mówi się o pewnych czynnikach, które zwiększają ryzyko ich występowania. Podwyższone ryzyko zachorowania na raka jądra istnieje na przykład u mężczyzn, u których jądro znajduje się poza moszną - jądro wędrujące.

Objawy

Do najczęściej pojawiających się objawów raka jądra zalicza się między innymi niebolesne powiększenie i opuchlizn - jąder. Zgrubieniu w jednym z jąder może również towarzyszyć zaczerwienienie skóry moszny. Symptomem choroby jest także uczucie ciężaru w mosznie, tępy ból w pachwinie i podbrzuszu. U niektórych chorych obserwuje si ę również zwiększone owłosienie skóry, wzrost masy mięśniowej czy powiększenie gruczołów piersiowych. W zaawansowanym stadium raka jądra pojawia si ę też duszność, bóle kostne, powiększenie węzłów chłonnych zaotrzewnowych, kaszel oraz krwioplucie.

Leczenie raka jądra

Diagnostyka to podstawa. Im wcześniej wykryte zmiany, tym szybciej można podjąć właściwe leczenie, dlatego już młodym mężczyznom, którzy ukończyli 15 lat, zaleca się samodzielne comiesięczne badania, polegające na rolowaniu jądra podczas ciepłej kąpieli w celu wykrycia guzków. Aby wykluczyć stany chorobowe, warto też regularnie odwiedzać lekarza, który szybko i bezboleśnie wykryje niepokojące zmiany, przeprowadzi odpowiednie badania i przygotuje dopasowany plan leczenia.

W przypadku nienasieniaów we wszystkich stopniach zaawansowania raka jądra konieczne jest przeprowadzenie orchidektomii, czyli chirurgiczne usuni ęcie jądra. U Pacjentów z wczesnym stopniem choroby wykonuje się limfadenektomi - zaotrzewnową. U chorych z szybko postępującym nowotworem stosuje się chemioterapię.

Skuteczne leczenie raka jądra - wsparcie urologa w Poznaniu

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat diagnostyki i leczenia raka jądra - serdecznie zapraszam do kontaktu.