Rak penisa

Strona główna / leczenie / Rak penisa

Leczenie raku penisa

Konsultacja urologiczna może uchronić Cię przed rakiem penisa

Rak penisa to dolegliwość, która dotyka najczęściej mężczyzn po 60. roku życia, ale przytrafia się też młodszym pacjentom. Jest to jednak rzadkie schorzenie, nie występujące u panów obrzezanych w dzieciństwie. Choroba często bywa wiązana ze stulejką, która uniemożliwia prawidłowe dbanie o higienę. Może być również wywołana przez zakażenie wirusem HPV. Samo rozpoznanie choroby jest łatwe, ponieważ objawia się najczęściej wizualnymi zmianami w obrębie prącia. Każda niepokojąca Cię zmiana powinna być przesłanką do wizyty u lekarza. Masz wątpliwości? Jesteś z Poznania? Odwiedź swoją poradnię urologiczną.

Rak penisagabinet urologicznyPoznaniu

Na nowotwór penisa ‐ mimo że schorzenie to dotyka najczęściej panów po 60. roku życia ‐ może zachorować każdy mężczyzna niezależnie od wieku. Właśnie dlatego tak ważne jest, aby w razie jakichkolwiek objawów jak najszybciej umówić się na konsultację z urologiem, który po szczegłowym wywiadzie i badaniach jest w stanie postawić skuteczną diagnozę. Choroba ta może być spowodowana stulejką bądź zakażeniem wirusem HPV, lecz często powód zachorowania nie jest do końca znany. Co ważne, rak penisa nie występuje u mężczyzn obrzezanych w dzieciństwie. W diagnostyce bardzo duże znaczenie ma obserwacja prącia, a w przypadku pojawienia się jakichkolwiek niepokojących zmian ‐ jak najszybsza wizyta w gabinecie urologicznym. Wczesne wykrycie zmian nowotworowych znacznie zwiększa szanse na pełne wyleczenie.

Łukasz Wojnarspecjalista w dziedzinie onkologii urologicznejPoznania

Jako wykwalifikowany urolog z wieloletnim doświadczeniem w diagnostyce oraz leczeniu takich chorób nowotworowych, jak rak jądra, rak prostaty, rak stercza czy właśnie rak penisa, zapewniam rzetelną i skuteczną pomoc zarówno w zakresie przeprowadzenia koniecznych badań oraz postawienia diagnozy, jak i leczenia. Doskonale zdają sobie sprawę z tego, że wizyta w gabinecie urologicznym może być dla wielu osób krępująca bądź nieprzyjemna. Jednocześnie dobrze wiem, że w przypadku chorób nowotworowych bardzo ważne jest wczesne wykrycie choroby, co daje większe możliwości w całym procesie leczenia. Właśnie dlatego wszystkich Pacjentów w Poznania i okolic zaniepokojonych swoim stanem zdrowia, zachęcam do umówienia się na konsultację z urologiem.

Jak rozpoznać objawy raka penisa?

Diagnostyka tego nowotworu jest o tyle łatwa, że dotyka on narządu zewnętrznego, na którym widać zmiany chorobowe. Do tych widocznych objawów możemy zaliczyć różnego rodzaju owrzodzenia, stwardnienia, guzki czy nacieki. Jednak jeśli guz zlokalizowany jest pod napletkiem może zostać niezauważony. Nieleczony rak penisa może prowadzić do niebezpiecznych powikłań, dlatego tak ważne jest jego wczesne rozpoznanie. W celu postawienia ostatecznej diagnozy należy udać się na konsultację do urologa oraz wykonać odpowiednie badania.

Leczenie raka penisaPoznaniu

Po postawieniu diagnozy powinno się jak najszybciej podjąć leczenie, ponieważ wczesne rozpoznanie umożliwia leczenie poprzez wycięcie jedynie zmiany nowotworowej. W gabinecie urologicznymPoznaniu podejmują się profesjonalnego leczenia raka penisa przy zastosowaniu najlepszych metod. Moim celem jest bowiem zapewnienie Pacjentowi najwyższego standardu opieki przy minimum niedogodności.

Do całego procesu leczenia podchodzą kompleksowo ‐ w ramach onkologii urologicznej przeprowadzam dokładny wywiad, wykonują badania, a po postawieniu diagnozy rozpoczynam leczenie. Takie podejęcie pozwala zwiększyć szanse na całkowite wyleczenie. Jeśli więc zauważyż jakiekolwiek niepokojące zmiany, powinieneś jak najszybciej zgłosić się na konsultację do urologa. Zapraszam!